#TipsSPM


kau tahu kau dumbass bila kau the one yang mahu berpaling due to kekecewaan yang besar but end up patah balik tunjuk muka kasihan. itu bodoh tahu? bodoh bukan pada kau berpatah semula tapi bodoh pada diri kau sendiri sebab langsung tak kuat. tak kuat buat keputusan yang terbaik.

kalau kau pernah pergi mana-mana seminar exam time sekolah dulu mesti kau ingat counselor selalu pesan "kalau kau padam jawapan pertama dan hitamkan jawapan baru tapi masih ragu, tetap dengan jawapan pertama. sebab itu kau punya first answer, first inspiration". tapi beza dekat sini cinta mana ada seminar, mana ada counselor. yang ada cuma penasihat serba tahu, penasihat buat-buat tahu dan penasihat saja amik tahu.

so, aku pesan untuk diri sendiri sekarang aku nak tak nak kena kuat. aku tahu keputusan pertama aku dah dibuat dan aku tahu diri aku memang nak yang itu. kalau tak nak camne aku sampai boleh terfikir. make sense kan?


*dan oh, tajuk takde kena mengena.

1 comment:

Pembunuh Tanpa Byang said...

seseorang pernah berkata...

"jika sudah ada pilihan pertama,lalu datang yang kedua,lalu kau juga mahu memilih yang kedua,maka haruslah kau memilih yang kedua dan meninggalkan yang pertama.karena jika kau benar mahu yang pertama,yang kedua itu tidak akan berpeluang untuk wujud."

dan ada juga dalam situasi dimana yang pertama itu harus menjadi pilihan dan mengabaikan kewujudan yang kedua.ini aku kira takdir.karena masakan sudah kau usahakan untuk yang kedua,tetapi yang pertama tetap menjadi pemenang.

ya,aku sedar sesungguhnya Tuhan itu telah berikn apa yang perlu untuk aku malah lebih baik lagi daripada apa yang aku pinta setiap hari daripadaNya....


maaf kata-kata ini tidak ada kaitan dengan catatan kamu.aku sedang serabut.