bulan malam ini.

tipikalnya aku mengadap laptop sedari pukul 6. tapi macam mana aku tau tentang bulan penuh di dada langit yang kosong? semua orang dalam twitter cakap pasal hal ni. dan aku terus laju keluar cari dengan mata ke atas, langit.

aku nampak. bulan penuh, cantik sangat. langit nampak kosong dengan hanya satu warna yang tenang. ada satu bintang di tepi. tapi entah kenapa aku rasa bulan jauh, mengecil bila aku menjenguk. tak pernah aku rasa rajuk yang kuat macam ni bila bersua dengan bulan terang.

aku sedih, semacam ada perasaan seperti cinta aku ditolak dahulu. rasa tu tak seronok langsung! sangat tak seronok. bikin tidur aku nanti tak aman. aku ambil keputusan drastik, tutup pintu tanpa sempat bertegur sapa dengan bulan terang seperti biasa-biasa.

tuhan, tolong jangan jauhkan keindahan ini lagi dari aku. rasa keseorangan buat aku longlai.

3 comments:

dania said...

kita je yang rasa kita keseorangan.. hakikatnya kita tak pernah keseorangan. (^_^)

Nada binti Badrul Hisham said...

kenapa tukar blog.

dochi said...

nada ;
okay kali ni dh tak tukar.