mungkin ini takdir.

kalau betul ini jalan dari tuhan aku terima. 

kau nak ignore aku, 
                              pun aku terima.

aku hadamkan saje semua. 
                                        biar aku mati pun tak terluah. 

mungkin kau akan kata, kau yang sepatutnya mengeluh sebab pada awalan aku yang tarik keluar semula picu 'mara'. tapi kau kena tahu yang aku buat bersebab. tuhan sudah kasi kita petanda. kita tak mungkin bersama. dah kenapa aku masih mahu berkeras dan ingkar dengan arahan-Nya? 

cuma apa yang aku terkilan kan sangat, cara kau handle perasaan kau. ya, aku tau kau akan jawab yang sakitnya kau yang rasa. aku tau tu. aku jugak tau yang sedari dulu kau selalu cakap aku batu, keras. kan? tapi aku nak kau tau yang aku jugak pernah kecewa. pernah jugak diminta jadi kawan biasa selepas ditolak cinta. tapi aku turutkan. sebab aku tau, walaupun hanya kawan itu dah memadai asalkan orang yang aku sayang ada depan mata.

tak macam kau. tamak, ego. perasaan sayang kau tu dah hancurkan persahabatan kita (aku tak salahkan kau 100%). sekarang kau nak ignore aku, kau buat ketat. tapi kononnya 'eh aku biasa aja'. biasa my ass! kita kawan dah nak masuk 2tahun. aku jadi kawan kau kenal dalam luar. dah kenapa masih nak berpura? kau pun tahu kau selalu kalah dengan aku. dan sekarang aku masih boleh kawal emosi kau. kau tau kau nampak bodoh buat 'eh aku biasa aja' itu.



serius bodoh.



6 comments:

dania said...

*HUG*

namo marah2..makan eskrem stoberii jom? ^_^

Penjiwa Jalanan said...

aku dah lame takde perasaan, cuba matikan, sampai satu masa, baru aktifkan. :)

Arai Lekir said...

moga kalian dapat bersama kembali..

Anonymous said...

aku jadi kawan kau kenal dalam luar.

-- Ini sangat deep bunyinya wahai kawan. Berjaga2.

perempuan said...

dah jumpa. :)

dochi said...

hahaaa ngeng!